14.06.2023 Komentari: 0

Načini da dizajnirate i organizujete enterijer poslovnih prostora

Poslovni prostor je ogledalo firme i u većini slučajeva je glavni faktor za formiranje prvog utiska. Potrebno je da ovaj prostor prikazuje vaš posao u najboljem svetlu i da vam pomogne da napredujete i gradite uspešan biznis. Ukoliko imate mogućnost da sami osmislite prostor i utičete na kreiranje idealnog prostora za rad, postoji nekoliko stvari koje je potrebno da uključite u ovaj proces. Postizanje maksimuma u dizajniranju funkcionalnog prostora treba da bude vaša vodilja kroz ovaj proces, zajedno uz nekoliko praktičnih saveta.

Kancelarija sa belim kancelarijskim nameštajem i belom tablom.Image by pressfoto on Freepik

 

Osmislite idealan raspored


Prvo je potrebno da razmislite o rasporedu ne samo prostora nego i svega što planirate da ubacite u njega. Bez obzira koliko zaposlenih vaša firma ima, potrebno je da svi imaju adekvatan prostor za rad u kom mogu neometano da se posvete svim zadacima. To ćete postići kreiranjem funkcionalnog prostora koji će svima omogućiti dovoljno mesta. Ukoliko je poslovni prostor podeljen na kancelarije, pronađite najbolji raspored tako da svaka kancelarija ima prostor za stolove, skladištenje ali i dovoljno praznog prostora kako bi svi mogli da se slobodno kreću. Ukoliko je u pitanju veći prostor u kom zaposleni rade zajedno, kreirajte manje skupove stolova kako bi se svi mogli grupisati po timovima.


Investirajte u potreban materijal


Kancelarije su prostor u kom se radi i obavljaju sastanci. Sve su češći sastanci na kojima se iznose razne ideje i upravo su ovakva okupljanja zaposlenih vreme kada se dolazi do najboljih ideja. Kako bi sastanci bili produktivni i imali dobre rezultate, potrebno je zaposlenima omogućiti način da budu organizovani prilikom sastanka. Za zapisivanje i brejnstorming ideja će najviše poslužiti kvalitetna piši briši tabla koja je prilikom ovakvih sastanaka jedan od glavnih alata. Pored toga, sitan kancelarijski inventar će biti od velikog značaja ne samo prilikom obavljanja sastanaka, nego i tokom obavljanja svakodnevnih zadataka te obezbedite dovoljne zalihe svega što vaši zaposleni koriste. Na ovaj način izbegavate prekide u radu usled male ili nedovoljne količine materijala za rad i obezbeđujete kvalitetan i kontinuiran rad zaposlenih.


Razmislite o odabiru boja


Kada je u pitanju uređivanje enterijera, malo ko razmišlja o bojama koje se upotrebljavaju. Postoje brojna istraživanja koja su bazirana na uticaj boja na produktivnost i volju za radom. Kao boje koje je potrebno izbegavati se javljaju jarke i tamne boje koje negativno utiču na rad. Preporučuje se upotreba toplih i pastelnih nijansi kao glavnih jer je primetan pozitivan efekat koji imaju na rad zaposlenih. Koristite boje koje imaju umirujući efekat i probajte da izbegnete jarke motive bilo gde u kancelraiji. Ukoliko želite da postignete kontrast i dodate druge boje, neka to bude u maloj količini ili na mestu koje nije blizu radnog okruženja. Hodnik ili zajednička prostorija za kafu su savršeno mesto za dodavanje jarkih boja koje mogu da unesu svežinu u prostor.

 

Kancelarija u kojoj za stolovima sedi troje zaposlenih.Image by drobotdean on Freepik

 

Prostor za odmor i predah


Danas su prostorije koje zaposleni mogu da koriste za pauze sastavni deo kancelarija, bez obzira na industriju u kojoj se obavlja posao. Odvojeni prostor u kom će zaposleni moći da ručaju, popiju kafu ili naprave kratku pauzu mogu da doprinesu poboljšanju kvaliteta posla ali i da stvore još jedan način da zaposleni rade na međusobnoj komunikaciji. Takođe, ovo pokazuje i vašu brigu za zaposlene jer na ovaj način im dajete mogućnost da naprave pauzu i vrate se na obavljanje posla odmorniji. Iako se čini kao da je ovo kreiranje prostora koji će da odvlači pažnju, naučno je dokazano da kratko odvajanje od posla i opuštanje pozitivno utiču na produktivnost, dovode do novih ideja i omogućavaju svima da kasnije nastave sa radom odmorniji i spremni na sve zadatke.

Čak i najmanja sitnica prilikom dizajniranja i organizovanja poslovnog prostora može značajno da utiče na razvijanje posla i stvaranje najbolje podloge da se posao obavlja uspešno i kvalitetno. Osmislite poslovno okruženje tako da odgovara tipu posla kojim se bavite ali i da pruža najbolju osnovu svim zaposlenim.
 

Povezane teme:  

Komentari(0) Napiši komentar

Ostavi komentar